Hösten har rullat på, långsamt och tröttsamt. Jag sitter flera kvällar i veckan på mitt kap. Fick en Monark testcykel av en gammal kompis som står i vardagsrummet. På denna fördriver jag tiden genom att följa spinningpass via Youtube för att på något vis bibehålla kondisen. Det är lite mörekr just nu. Inte bara när jag tittar ut genom fönstret utan även träningsmässigt. Det är fan inte kul att cykla. Dels är det som sagt tråkigt och dels gör det faktiskt stundtals ont i knät även när jag cyklar. Ljusglimten i mörkret är dock två saker. Efter flera behandlingar hos kiropraktorn,  Jesus-Martin, så är jag framme vid att börja belasta knät med löpning. Två 5k-pass, ett som gjorde ont och ett som nästan inte gjorde ont. Så nu hoppas jag jävlar i mig att jag kan börja på att springa mer och mer. Blir en kvällspass ikväll igen. På tisdag nästa vecka skall jag göra en MR på knät, inte för att jag tror att den visar något men vill ändå veta så att inget är trasigt på riktigt. 
 
När jag skriver nästa gång hoppas jag att det ser ljust ut och att jag inte är lika gnällig. Kortsiktigt mål 2023 - att starta på Sylvesterloppet på nyårsafton och ha flås kvar att gå under 37 minuter och slippa skämmas årets sista dag. Märker jag att det inte går kliver jag av...

Kommentera

Publiceras ej