Ja, så är det. Tiden springer iväg när man har roligt. Sommaren har varit något haltande då det kommer till löpning. För min del är det bara att inse att det inte är min bästa tid på året. Främst på grund av allergin som slår till i maj och sträcker sig fram till juli. 
 
Trots detta har jag ändå kunnat träna något, det är bara att harva på även om känslan är sisådär och flåset kasst. Höften har varit ok, hårda och långa pass känns och kan ibland tvinga mig till ofrivillig vila.
 
Dock har två lopp under sommaren gått att genomföra. Falkenbergs stadslopp gick hyfsat. Jag har inget att skylla på igentligen. Varmen var besvärlig, men det var den ju för alla. Att springa under 38 minuter i nästan 30 graders värme är jag nöjd med trots att jag gärna sätt att jag sprungit snabbare än så. Däremot gick Prinsens Minne i Hamstad något bättre, hade en bra första kvart och hade SUB 80 inom räckhåll. Tyvärr fanns inte orken att hålla i och blåsten och den kuperade banan på slutet gjorde att jag fick skrota det målet efter 15 kilometer. Hade tre mål, först att komma under 80 minuter vilket då inte gick. Att ta guld på DM i M35, vilket inte heller gick. Att ta medalj på DM var det tredje målet, det gick att jag fick med mig en silverpeng hem. I mål på 1:21:45 var nytt pers och var nöjd i bilen påväg hem. Höften var dock inte riktigt lika nöjd men mer nöjd än efter Skövdeloppet.
 
Hade en plan att springa ett maraton eller Lidingöloppet i år men efter att höften inte riktigt vill bli bra så får det vänta tills nästa år. 
 
Nu är siktet inställt på SUB 80 på halvan vid Göteborgs maraton i oktober...
 
In i ekorrhjulet igen!

Kommentera

Publiceras ej