Vårens träning löpte på bra, har fått till flera bra intervallpass med Johan. Både på bana, först inomhus och sedan utomhus, och ute på lite mer varierat underlag. Fram tills för ca tre veckor sedan. Hade redan veckan före fått känningar i, främst höger häl. Smärta när jag klev upp ur sängen som sedan avtog allt eftersom jag blev varm. Men vid ett intervallpass på cykelbanan vid Tullbrokyrkan fick jag kliva av efter hälften. Efter det har det inte blivit någon träning. Besökte sjukgymnast i förra veckan och fick där bekräfta mina misstankar, plantar fasciit. Alltså en överansträngning i senan under foten.

Detta innebar att jag fick dra ner på träningen markant. Sjukgymnastik och lätt jogg några få gånger i veckan om längst 1-3 km. Suck! Är det inte höften så är det något annat.

Så inte ska man få ha roligt inte, när solen skiner och sommaren står för dörren ska man alltså vila…

Over and out.

Kommentera

Publiceras ej