Då var fyra av fem etapper på Falktouren gjorda, den senaste i ösregn och mörker med hjälp av pannlampa. Fredagens etapp gick återigen i Ljungby runt Ljungsjön fast på kvällen. Mitt första egentliga mörkerlopp. Gick ut lite för hårt, kändes som hela klungan rusade för att komma igång i regn och kyla. Att alla ville få upp värmen. Blev varse den höga pulsen ganska tidigt, redan runt tre kilometer. Hade ingen skön känsla i kroppen och efter varvning fick jag dra av på tempot något för att få ner pulsen samt för att förhoppningsvis springa av mig hållen som jag fått. Blev där också omsprungen av vinnaren på damklassen. Andra loppet i rad som jag inte lyckats hålla damerna bakom mig. Förra etappen i Ugglarp gick även damsegraren om mig.

Efter fyra genomförda etapper kan jag konstatera att jag är ganska jämn i terrängen, slutade på 15:e plats. Det är kring denna placering jag hamnat på alla etapper. Strax efter täten. Ligger på en total 12:e plats i touren. Vilket jag är nöjd med då jag inte kan träna terränglöpning mellan etapperna då smärtan i sätet är för stor. I stället får jag se etapperna som träning inför kommande landsvägslopp. Om 2019 blir ett smärtfritt år kanske man kan komma på en 14:e plats någon av nästa års etapper av Falktouren…

Kommentera

Publiceras ej